Friday, July 31, 2009

Aku sedang beremosi

Dunno if this is my first attempt at writing Malay or not, but ah whatever, feel like writing in Malay randomly. Sometimes, I'll rojak it with English if I dunno what's the word in Malay.

Ok, jangan ketawa tentang Bahasa Melayuku ya? Sudah lama tidak berbahasa dalam Bahasa Melayu, aku fikir ada beberapa tahun sudah. Kalau sekarang aku pergi menduduki peperiksaan BM, aku 100% akan gagal teruk-teruk.

Anyway, sekarang playlistku sedang bermain lagu-lagu yang sangat emo. Oleh itu, saya sedang beremosi, haihh. Apa lagi, hidupku sangat sedih. Setiap aspek dalam hidupku pun tidak beberapa baik. Selalu ada banyak masalah yang macam tidak akan berhenti.

Aye, cannot already..
Malay FAIL!
I think it's not even up to conversational level. So much for studying it for 12 years of my life. tsk tsk.

So, yea I wish things could take a better turn soon. I don't understand why I trap myself in such situations. If only I had thought of things ahead way earlier. If only I have thought of the consequences they would bring. Eeesh, why does this year seem so problematic for me? Damn annoyed.

2 comments:

shenny said...

haha Jas! good try. u punya melayu lulus la, jangan bimbang XD
U pandai menggunakan ayat yang bagus lagi tu, macam 'aspek' dan eseh, beremosi kamu nie.. walau bagaimanapun, 'BERTABAHLAH, kawanku! haha tabahkan dirimu untuk menghadapi segala cabaran yang akan datang nie :)

change ur playlist la! :P

Jasmine said...

LOL shenny arh. terima kasih atas perbalasan anda. Melayumu memang pro lah. Aku tengok awak punya perbalasan, aku pun takut.lol

hahaha, aspek itu senang sajalah, boleh dapat dari bahasa Inggeris. Ya, saya akan terus bertabah sebaiknya. Tidak faham mengapa ada banyak cabaran nie.. palui eh. LOL.

2020 First Post

So 2020 started badly overall for everyone, with world disasters keep coming. However I didn't think it was bad as I was still looking...